Sunday, March 31, 2019

シアトルの春  花たちの準備



Image result for 水仙無料画像


春の弥生も薄ら寒さのうちにすぎさり、イースターを迎える4月です。

今年のシアトルの冬の歴史的大雪の後遺症故に、遅れを取っている草花ですが、イースターに向けて気を取り直し、主の復活の祝いの日の為に最大限の装いをしようと一生懸命身繕ろいをしています。

何せ降り続く大雪に草花はペッタンコになってしまい、私の救援活動もままならず、葉っぱや茎を整えるのもまだ少し時がかかりそうな者たちもいます。

その様な中で、小さいながらもしたたかなクロッカスが咲き終わり,漸く水仙やパンジー桜草達が咲きそろいましたし、チューリップが蕾を持ち始めました。

昨年は兎達に全部食べられてしまったチューリップでしたので、今年は彼らの背が届かない大きなポットに植えました。

今年は雪で全滅かな、兎に笑われているかしら、と心配していたのでしたけれど,何とか生き延びました。

庭木はここかしこ枝を失ってしまったし、右に左にとメインの枝はひん曲がってしまい、漸く副木を添えて元反そうとしております。

皆様、損傷をここかしこ健気に修復してイースターに向けて準備をしております。


It is April. Month of Easter.
There are the flowers that has been delayed because of the  historical snowfall in Seattle, but They are working hard to dress up their best for Easter.
After a long snowfall, the flowers and leaves are crushed and flatten, so it will take  time to prepare the leaves and stems to strait up.
Under such circumstances, the narcissus were finally in full bloom, and the tulips began to have buds.
Last year,  tulips that were completely eaten by baby rabbits, so this year I planted them in large pots that rabbits can not reach.
I was worried that this year's snow would kill tulips. So rabbits  would laugh at me., but they are saved.
The garden trees has lost some of branches also the main branches are bent. I am trying to straighten with a splint.
Anyway hey are preparing  for Easter by restoring the crush here and there.

No comments:

Post a Comment