Monday, January 10, 2022

シアトルの冬 ベールの彼方の生活  キリスト神の〝顕現〟 Life beyond the veil "Theophany" of Christ


 

ベールの彼方の生活 G・V・オーエン 著  近藤 千雄 (翻訳)

キリスト神の〝顕現〟      
 一九一三年九月二七日  土曜日

───もう少し鮮明に感応できないものですか。

 これ以上に鮮明にする必要はありません。私たちからのメッセージは一応意図したとおりに通じております。

つまりこちらで私たちの生活ぶりや環境は一応理解していただけております。ただ一つだけ付け加えておきたいことは、こちらへ来たばかりの私たちは、まだ霊としての本来の能力を発揮しておらず、あなた方が実感を得ている環境が私たちにはモヤのように漠然としか映らず、その状態で最善を尽くさねばならないということです。   


───私がこうして書いている姿が見えますか。

 見えますとも。ただし肉眼とは別のもので見ております。私たちの眼は地上の明かりには慣れておりません。こちらの世界の明かりは種類が異なり、内部まで貫通する作用があります。

それであなたの心の中を見て取り、また心に直接話しかける ── あなたそのものに語りかけるのであって、もちろんあなたのその左右の耳ではありません。同じように、私たちがあなたを見る時はあなたそのものを見ており、その肉体ではありません。

肉体は外套のようなものに過ぎません。ですから、かりに私があなたに触れた場合、あなたはそれを肉体的に感じるのではなく霊的に感じるわけです。私たちの感応の具合を理解するにはその点を念頭において、身体や脳といった器官の奥を見なければいけません。

 どうやらあなたは、こちらでの私たちの働きぶりや暮らしの環境についてもっと知りたがっておいでのようですね。こちらに来てからの進歩にとって是非理解しておく必要のある基本的な真理の一つは、神というものは地上と同じくこちらでも直接そのお姿を拝することは出来ないということです。

これは必ずしもこちらへやって来る人間の全てが得心してくれるとは限らないのです。みんなこちらへ来たらすぐに神々しいお姿を拝せるものと期待します。そこで、その信仰が間違っており神とはそういうものではないと言い聞かされて非常にがっかりします。

神の生命力と崇高さは別にこちらへ来なくても地上において、大自然の内奥を洞察する力を持つ者には明瞭に感得できるものです。こちらでも同じことです。

ただ異なるのは、生命力により実感があり、その本性を知った者にはその活用が容易にできること──あたりに脈動しており、より鋭敏な感覚を身につけた私たちには、それを地上にいた時よりも強く感得できるということです。

以上は一般的な話として述べたのですが、これにはもう一つ付け加えておく必要があるのは、時おり〝神の存在〟を実感させる現象が特別の目的のために顕現されることがあることです。ではその一つをお話してみましょう。


 ある時、私たちは田園地帯のある場所に招集されました。そこには地上時代の宗教も信仰も国籍も異なる人々が大勢集まることになっておりました。到着すると一団の霊が地上との境界付近の一地域における救済活動の任期を終えて帰ってくるところでした。

地上を去って霊界入りしながら、自分が死んだことが自覚できずにいる霊を指導する仕事に携わっていた霊の一団です。その方たちに連れられて、首尾よく死を自覚した霊が大勢まいりました。それぞれの落ち着くべき界へ行く前にそこで私たちとともに感謝の祈りを捧げるためです。年齢はさまざまです。

年ばかり取って若さも元気もない者、若くてまだまだ未熟な者などいろいろです。みんな一様に何か嬉しいことを期待している表情です。

そして新しい仲間が次々と連れて来られるのを見て、民族による顔かたちの違い、地位や財産の違いからくる色とりどりの服装などを不思議そうにじろじろ見つめ合っておりました。

 やがて全員が到着しました。すると突如として音楽が押し寄せる波の如く鳴り響いて、その大集団を家族的一体感で包み込みました。その時私たちの目に大きな光の十字架が見えました。

その平野と接する大きな山の背に乗っているように見え、見ているとそれが砕けて細かい光の小片になり始めました。

だんだん判ってみると、それは高級界の天使の大集団で、それが山の上に十字架状に集結していたのでした。その辺り一面が金色(こんじき)に輝き、遠くに位置する私たちにも暖かい愛の息吹となって伝わって来ます。

 天使の集団がこの低い環境(その天使から見て低いということですが)に慣染むにつれて、その御姿が次第に私たちの視界に明瞭になってまいりました。するとです。ちょうど十字が交叉するあたりの上方にさらにもう一つの、一段と大きい天使の御姿が現われました。

それがどなたであるかは、そこに居合わせた者には直感的に判りました。それはあなたにはもう察しがつくと思いますが、具象体(※)としてのキリスト神の一表現でした。

(※本来は形体を持たない存在が一時的にその存在を示すためにとる形態。それを見る者の理解度・宗教的信仰・先入観等によりさまざまな形態をとる。キリスト神とは地球神界のつまり地球の守護神である。詳しくは第三巻で明かされる──訳者)

 大天使はしばらく黙ってじっと立っておられましたが、やがて右手を高々と上げられました。すると一本の光の柱が見え、それがその右手に乗りました。

それは一種の通路だったのです。その光の柱の上を別の天使の一団が降りて来るのが見え、手のところまで来ると一旦立ち止まり、それぞれに両手を胸にあてて頭(こうべ)を垂れ、拝むような格好でじっとしています。

すると大天使の手が大きく弧を画いて一回転し、その指先を平地へ向けられました。するとその光の柱が私たちの方向へ延びて来て、山の頂上と平地との間の架け橋となり、その一ばん端がそこに集結していた私たちの上に掛かりました。

 見るとその光のかけ橋を通って先ほどの天使の一団が降りて来て、私たちの真上まで来ました。そこで両手を広げ、一斉に大天使のおられる山頂へ向きました。すると語るとも歌うともつかない大天使への讃歌が聞こえてまいりました。

その光景の美しさ、崇高さと言ったらありません。私たちは初めのうちはただただ畏れ多くて黙するのみでした。が、やがて私たちも一緒に歌いました。と言うよりは詠唱しました。

それを教えるのが天使様たちの来られた目的だったのです。詠唱していると、私たちとその山との間に青っぽいピンクの靄が発生し、それが不思議な働きをしたのです。

まるで天体望遠鏡のレンズのように大天使の姿が大写しになり、そのお顔の表情まで見えるようになったのです。同時に、すぐ下に立ち並ぶ天使の一団の姿も同じように大きく映って見えました。が私たちにはその優雅なお顔とお姿が見えるだけで、その真の霊格を読み取る力はありませんでした。その表情はとても私には述べることはできません。

言葉では言い尽くせないさまざまな要素が渾然一体となっておりました。愛と慈悲と喜びと威厳とが混じり合っておりました。その時に私が感じたのは、こうして神と私たちとが一体となった時、生命というものが実に聖なる尊さに溢れたものであるということです。

仲間の者も同じものを感じ取ったと思いますが、その時はお互いに語り合うどころではなく、大天使様の御姿にただ魅入れられておりました。

  やがてその靄が大気中の中に融け入ってしまいました。山頂の十字架と大天使のお姿は同じ位置にありましたが、前より鮮明度が薄れ、私たちの真上におられた天使の一団も今は去って大天使の上方に見えました。

そして次第に全体が薄れて行き、やがて消滅しました。しかし大天使の存在感はその後も強烈に残っております。多分今回のシーンを見せた目的はその存在感を印象付けることにあったのでしょう。

私たちのように少しでもこちらにいる者に比べて、地上から来たばかりの者にはその見え方は鮮明ではなかったでしょうけど、それでも魂を鼓舞し安らぎを与えるには十分であったと思われます。

 私たちはそれから少しの間その辺りを散策してから静かな足取りで家路につきました。誰れもあまりしゃべりません。今見たシーンが余りに印象的だったからです。そして又、こうした顕現にはいろいろと考えさせられるものがあるのです。

その場にいる時はあまりの荘厳さに圧倒されて全部の意味を考えている余裕が無いのです。ですから、後になって段々に考えさせられることになります。

私たちは一緒に語り合い、お互いに印象を述べ合い、それを総合して、それまで余り理解していなかったことが啓示されていることを発見します。

今回の顕現で私たちが最も強い印象を受けたことは大天使様の沈黙のうちに語るその威力でした。一言も語られなかったにも拘わらず、その動き一つ一つが声となって私たちに語りかけてくるように思えたのです。

それが何を語っているかは、実際に声に出しておられないのに、よく理解できました。

 今日はこれくらいにしておきましょう。では、さようなら。求める者に主が何を用意されているか、そのうちあなたにも判る日が来ることを祈ります。


"Theophany" of Christ

Saturday, September 27, 1913


─── Is it something you can't respond to more clearly?


There is no need to make it clearer than this. The message from us is as intended.

In other words, you can understand our way of life and environment here. The only thing I would like to add is that we, who have just arrived here, have not yet demonstrated their true abilities as spirits, and the environment in which you are feeling is unpleasant for us. It only looks vague, and you have to do your best in that state. It was


─── Can you see me writing like this?

You can see it too. However, I am looking at it differently from the naked eye. Our eyes are not accustomed to the lights on the ground. There are different types of lights in this world, and they have the effect of penetrating into the interior.


So look inside your heart and talk directly to your heart ── you talk to yourself, not your left and right ears, of course. Similarly, when we look at you, we are looking at you, not your body.


The body is just like a cloak. So when I touch you, you feel it spiritually rather than physically. With that in mind, we must look deeper into organs such as the body and brain in order to understand our sensitivities.


Apparently, you want to know more about our working environment and living environment here. One of the basic truths that must be understood for progress since coming here is that God cannot be seen directly here as well as on earth.


This is not always what all the people who come here are good at. I hope that everyone will be able to worship a divine figure as soon as they come here. I am very disappointed when I am told that my faith is wrong and that God is not that kind of thing.


The vitality and sublime of God can be clearly felt by those who have the power to gain insight into the inner part of nature on earth without coming here. The same is true here.


The only difference is that it is felt by vitality and can be easily utilized by those who know its true nature. It means that you can feel stronger than when you were there.


The above is a general story, but one more thing that needs to be added is that the phenomenon that sometimes makes us realize "the existence of God" is manifested for a special purpose. Is to have. Let's talk about one of them.




At one point, we were convened in a place in the countryside. Many people of different religions, beliefs, and nationalities from the earthly era were supposed to gather there. Upon arrival, a group of spirits were about to return after completing a rescue mission in an area near the border with the earth.

It is a group of spirits who have been involved in the work of guiding spirits who are not aware that they have died while leaving the earth and entering the spirit world. A large number of spirits who were successfully aware of their death came along with them. To pray for gratitude with us there before going to each calm world. Ages vary.


There are various people who are only old and have no youth or energy, and those who are young and still immature. Everyone is expecting something happy.


Then, as I saw new friends being brought in one after another, I was staring at the colorful clothes that came from the differences in face shape, status and property, depending on the ethnic group.


Eventually everyone arrived. Suddenly, the music rang like a wave of waves, enveloping the large group with a sense of family unity. At that time we saw a big cross of light in our eyes.


It looked like it was on the back of a large mountain in contact with the plain, and when I looked at it, it shattered into small pieces of light.


Gradually, it turned out to be a large group of high-class angels, who were crucifixed on top of the mountain. The whole area shines golden, and it is transmitted to us, who are located far away, as a breath of warm love.


As the group of angels became accustomed to this low environment (which is low from the perspective of the angels), their appearance gradually became clearer to our sight. Then. Just above the crossing of the crosses, another, larger angel appeared.


The person who was there intuitively knew who it was. As you can guess, it was an expression of Christ God as a concrete body (*).


(* A form that an existence that does not originally have a form takes to temporarily show its existence. It takes various forms depending on the understanding, religious beliefs, prejudices, etc. of the viewer. What is Christ God? In other words, it is the guardian deity of the earth. Details will be revealed in Volume 3 ── Translator)


The archangel stood still for a while, but eventually his right hand was raised high. Then I saw a pillar of light, which got on his right hand.


It was a kind of passage. I saw another group of angels descending on the pillar of light, and when I reached my hand, I stopped once, put my hands on my chest, hung my head, and stood still as if I were worshiping. doing.


Then the archangel's hand made a big arc and made a full turn, pointing his fingertips to the flat ground. Then the pillar of light extended in our direction and became a bridge between the top of the mountain and the plain, the one end of which hung over us who had gathered there.


When I saw it, the group of angels I mentioned earlier came down through the bridge of light and came right above us. So I opened my hands and headed to the summit where the archangel was. Then I heard a hymn to the archangel who couldn't even sing.


There is no such thing as the beauty and sublime of the scene. At first we were just afraid and silent. But eventually we sang together. Rather than chanting.

It was the purpose of the angels to teach it. As I was chanting, a bluish pink haze formed between us and the mountain, which worked mysteriously.


The figure of the archangel became a large copy like the lens of an astronomical telescope, and even the facial expression of the archangel became visible. At the same time, the figure of a group of angels lined up just below looked equally large. But we could only see its graceful face and appearance, but not the power to read its true spirituality. The expression cannot be described to me very much.


Various elements that cannot be expressed in words were all in one. Love, mercy, joy and dignity were mixed. What I felt then was that when God and us were united in this way, life was truly holy and precious.


I think my friends felt the same thing, but at that time I was just fascinated by the appearance of the Archangel, not talking to each other.


Eventually, the haze melted into the atmosphere. The cross on the summit and the archangel were in the same position, but less vivid than before, and the group of angels directly above us is now gone and visible above the archangel.


Then the whole thing gradually faded and eventually disappeared. However, the presence of the archangel remains strong even after that. Perhaps the purpose of showing this scene was to impress its presence.


It wouldn't look as clear to those who were just coming from the earth as compared to those who are here, like us, but I think it was still enough to inspire and give peace to the soul. I will.


We then took a walk around the area for a while and then went home with a quiet step. No one talks much. The scene I just saw was so impressive. And again, there are many things that make us think about these manifestations.


When I'm there, I'm overwhelmed by the majesty and can't afford to think about all the meanings. Therefore, it will make you think more and more later.


We talk together, share our impressions with each other, and put them together to discover that it reveals something we didn't really understand before.


What impressed us most with this manifestation was the power of the Archangel's silence. Even though I couldn't say a word, each movement seemed to speak to us as a voice.


I could understand what it was saying, even though I couldn't actually say it aloud.


Let's leave this for today. So, goodbye. I pray that the day will come when you will know what the Lord has prepared for you.

No comments:

Post a Comment