Tuesday, September 25, 2018

シアトルの初秋 太陽は



                                     6月20日英国 エクスプレス



どうやら太陽がいつもと違う動きをしているようです。

5月の初めNASA発の「太陽活動の極小期に入った」そのような記事を目にして「氷河期にはいるのかしら」とか思いつつ迎えた夏は、暑い夏でした。

日本からもヨーロッパからも異常に暑い夏の情報と、洪水になるほどの大雨の被害。未だ復興途上の被災地の方々に心からのお見舞いを申し上げます。

この太陽のいつもと違う動きを、我が小さな菜園を通して経験した夏でした。

昨年の寒い夏とは異なる暖かい春が早々とやってきた今年は、沢山の希望を持って我が菜園に挑戦したものでした。ところが不作。それもいつもとは異なる野菜たちのリアクションでした。

何事にもピッキーではないズキニは一株もあれば、家族では食べきれないほどの収穫をもたらしてくれるのでしたが、今年は親指程の大きさになると太陽光に焦がされて生長出来なくなってしまいましたし,サラダ菜は瞬く間に枯れてしまいました。トマトは元気良く生長し沢山実を付けましたけれど,皮が固くてプラスチックのようでした。

私の菜園友達も同じような事を言っています。何故か不思議に思っていた折に目についた上記の記事でした。

太陽活動の極小期に入った今、それに相反するように2018年最大の数と規模の黒点が出現し続けている…

黒点とフレアのバランスが取れていないので、野菜たちが諸に影響をうけてしまったのでしょうか。更に大規模な黒点の発生が異常な気象をもたらすばかりでなく、人間のイライラをも増すと言われてもいます。

circle of life ですね。被造万物のバイブレーションは互いに共鳴する。今年の夏の小さな経験でした。


Apparently the sun seems to be differently working than usual.
Beginning of May I got information with the "Minimum Solar Activity Period" from NASA  I wondered if it will enter the Ice Age "
But coming summer was a hot summer.
News on abnormally hot summer from Japan and Europe,  heavy rain and  flood. I would like to express my heartfelt sympathy to the people in the affected areas still in the process of recovery.
It was the summer I experienced through my small vegetable garden the actual situation different from the usual sun.
This year, worm spring came early different from last year's cold rainy spring. So I was happy to challenge  to my vegetable garden with lots of hope. However, it was a small harvest. Not only that reaction of vegetables that were different from usual.
Zucchini  this  brings in a big harvest to us in every year, but this year could't grow due to strong sunlight , the salad vegitables also. Tomato grew well , but the skin was hard  like plastic.
I was wondering why? same time I saw the above story.
Now that we have entered the minimum period of solar activity, black spots of the largest number and scale of 2018 continue to emerge to contradict it ...
Because of the sunspots and flares are not well balanced, so have vegetables been affected? Furthermore, it is said that the occurrence of large sunspots causes abnormal weather as well as human irritation.
It's circle of life. The vibrations of all the things created resonate with each other.

1 comment:

  1. そうなのですか。
    今年は葉物が全滅に近いほど、傷んでいました。
    レタスやサニーレタスをやめて、
    少し丈夫なキャベツをサラダに加えていただく日が多かったです。
    地球の微妙なバランスが崩れると、食生活にも、健康にも
    影響が出ますね。
    地球が悲鳴をあげているように感じる今年の気候です。

    ReplyDelete