Saturday, December 5, 2020

シアトルの冬 シルバーバーチとは何者か  Who is Silver Birch?




シルバーバーチとは何者か 

私は荒野に呼ばわる声です。

神の使徒以外の何者でもありません。

私が誰であるかということが一体何の意味があるのでしょう。

私がどの程度の霊であるかは私のやっていることで判断していただきたい。

私の言葉が、私の誠意が、私の判断が、要するにあなた方人間世界における私の仕事が暗闇に迷える人々の心の灯となり慰めとなったら、それだけで私はしあわせなのです。

これはある日の交霊会でメンバーの一人がシルバーバーチの地上での身元について尋ねた時の答えである。

シルバーバーチがインディアンではないこと、本来の高遠の世界と地上との間の橋わたしとして一人のインディアンの幽体を使用しているところの、高級霊団の最高指揮者であるということまでは、われわれにも知れている。

が、これまで好奇心から幾度地上時代の実名を尋ねても、まだ一度も明かしてくれていない。

ラベルよりも仕事の成果の方を重んじるのである。

私は一介の神の僕に過ぎません。

今まさに黎明を迎えんとしている新しい世界の一役を担う者として、これまで忘れ去られてきた霊的法則を蘇らせるために私を地上へ遣わした一団の通訳にすぎません。

私のことをいつもマウスピース(代弁者)としてお考えください。

地上に根付こうとしている霊力、刻一刻と力を増しつつある霊の声を代弁しているに過ぎません。

私の背後には遠々と幾重にも連なる霊団が控え、完全なる意志の統一のもとに、一丸となって協調体制で臨んでおります。

私がこの霊媒(バーバネル)を使用するごとくに彼らも私を使用し、永い間埋もれてきた霊的真理───それが今まさに掘りおこされ無数の男女の生活の中で、本来の場を得つつあるところですが───それを地上の全土に広げんとしているのです。

───でも私達にとって、あなたは単なる代弁者の声では無く実在の人物です。

私は別に私には個性がないと言っているわけではありません。

私にもちゃんと個性はあります。

ただ、こちらの世界では〝協調〟ということが大原則なのです。

一つの大きなプランがあり、それに従って共通の利益のために各自が持てるものを貢献し合うということです。

身分の高いも低いもありません。

あるのはそれまでに各自が積み上げてきた霊的成就の差だけです。

開発した霊的資質と能力を自分より恵まれない人のために惜しみなく活用し、代わってその人たちも自分より恵まれない人のために持てるものを提供する。

かくして地上の最低界から天界の最高界に至るまで連綿として強力な霊的影響力の輪がつながっているのです。

シルバーバーチ



Who is Silver Birch? 
"I am the voice of the wilderness (*). I am nothing but the apostle of God. What does it mean to be who I am. How spiritual I am I would like you to judge by what you are doing.

If my words, my sincerity, and my judgment, in short, make my work in your human world a light and comfort for those who are lost in the dark, that alone makes me happy. " Matthew 3.3. Unacceptable policemen, revolutionaries, etc. ─── translator)

This is the answer when one of the members asked about the identity of Silver Birch on the ground at a séance one day. To the fact that Silver Birch is not an Indian, and that he is the supreme conductor of a high-class spirit group, using the ghost of an Indian as me, the bridge between the original high-altitude world and the earth. It is also known to us. However, no matter how many times I ask for the real name of the earthly era out of curiosity, he has never revealed it.

We value the results of our work more than the labels. Extremely disliked praise for himself, he states:

"I'm just a servant of God. As a part of the new world that is about to dawn, the group that sent me to the earth to revive the spiritual laws that have been forgotten. It's just an interpreter.

Always think of me as a mouthpiece. It merely speaks for the spiritual power that is about to take root on the earth, and the voice of the spirit that is increasing in power every moment. Behind me, there are many spirit groups in the distance, and under the complete unification of will, we are united in a cooperative system.

Like I use this medium (Barbanell), they also use me, and the spiritual truth that has been buried for a long time ─── It is just being dug up and the original place in the lives of countless men and women I'm getting it, but I'm trying to spread it all over the earth. "

─── But for us, you are not just a voice of a spokesperson, but a real person.

"I'm not saying that I don't have individuality. I also have individuality. However, in this world," cooperation "is the main principle. There is one big plan, It means that we will contribute what we have for the common benefit.

There is neither high nor low status. There is only the difference in spiritual fulfillment that each person has accumulated so far. We will generously utilize the spiritual qualities and abilities we have developed for those who are less fortunate than ourselves, and instead provide what they have for those who are less fortunate than themselves. Thus, from the lowest world (*) on earth to the highest world in heaven, a powerful circle of spiritual influence is connected. "

Silver Birch

No comments:

Post a Comment