Tuesday, July 11, 2023

シアトルの夏 私がこうして存在することの真の理由、

The real reason why I exist

岩手県 平庭高原 白樺林】の画像素材(12416403) | 写真素材ならイメージナビ

 

シルバーバーチの祈り

神よ、天地の創造主

 神よ───天地の創造主、至尊至高の絶対的な力、全存在の宿命の総括者にまします神よ、私たちは、これまで、あなたの得さしめ給いしすべてのものに対して深甚なる感謝の意を表明いたします。

 私たちのために暗き道を明るく照らし給いしその光、あなたを、そして私たち自らをより深く理解させてくださったその知識、そして私たちを栄光と光輝とによりて温かく包んでくださったその叡智に対して深く感謝いたします。

 私がこうして存在することの真の理由、宇宙人生の背後に秘められた真の目的を啓示され給い、日夜、私たちをお導き下さるその愛に深く感謝いたします。

 また、私たちのために真理普及の道を切り開いてくださった先達の数々、地ならしをしてくださった開拓者の数々、悪戦苦闘した改革者たち、その他、宗教家、哲学者、賢聖───そのうちのある者は地上にては名も知られず、死してようやくその偉大さを求められ、あるいは死後もなお、その偉大さに気づかれずにおりますが、こうした人々の全てに対しても深い感謝の念を禁じ得ません。

 これまでにあなたより授けられた恩寵に厚く御礼申し上げます。

 皆々と共に感謝の言葉を捧げるとともに、代わりて私たちがあなたの御力の通路となり、あなたの御計画推進の一翼を担い、御子たちのために役立つことができますよう導きたまわんことを。

 ここに、ひたすらに人のために役立つことをのみ願うあなたの僕の祈りを捧げ奉ります。

 
 Oh Great White Spirit,who are the genesis of creation,the supreme power the arbiter of all destiny,we express our gratitude for everything that we have received.

We are grateful for the light that has illumined the dark places for us,for us,for the knowledge that has made us understand Thee better and also ourselves,for the wesdom that has bathed us with its glory and radiance.

We are grateful for all that has enabled us to understand the reason for our bring,the purpose that lies behind the universe and the love that has constantly guided us.

We are grateful for all who have made the way possible,the pioneers who have laboured and the reformers who struggled,the teachers,the philosophers,the sages,all who have sought to instruct and to help,some not recognized in their earthly day and others still unknown .


We are grateful for all the richness that has been showered upon us,We raise our voices in thankfulness and ask that we may indeed be worthy and inspired so to order our lives that we in our turn can be Thy channels,helping to fulfil Thy purpose and serve those less fortunate than ourselves.

This is the prayer of Thy Indian servant who seeks always to serve.


No comments:

Post a Comment