Sunday, October 31, 2021

シアトルの秋 威力と威厳にあふれたスピリットの集団 It is a group of spirits full of power and dignity.




  「私はこうした形で私に出来る仕事の限界を、もとより十分承知しておりますが、同時に自分の力の強さと豊富さに自信をもっております。自分が偉いと思っているというのではありません。


私自身はいつも謙虚な気持です。本当の意味で謙虚なのです。というのは、私自身はただの道具に過ぎない───私をこの地上に派遣した神界のスピリット、すべてのエネルギーとインスピレーションを授けてくれる高級霊の道具にすぎないからです。

が私はその援助の全てを得て思う存分に仕事をさせてもらえる。その意味で私は自信に満ちていると言っているのです。

 私一人ではまったく取るに足らぬ存在です。が、そのつまらぬ存在もこうして霊団をバックにすると、自信をもって語ることが出来ます。霊団が指示することを安心して語っていればよいのです。

威力と威厳にあふれたスピリットの集団なのです。進化の道程をはるかに高く昇った光り輝く存在です。人類全体の進化の指導に当たっている、真の意味で霊格の高いスピリットなのです。

 私には出しゃばったことは許されません。ここまではしゃべってよいが、そこから先はしゃべってはいけない、といったことや、それは今は言ってはいけないとか、今こそ語れ、といった指示を受けます。

私たちの仕事にはきちんとしたパターンがあり、そのパターンを崩してはいけないことになっているのです。いけないという意味は、そのパターンで行こうという約束が出来ているということです。

私よりすぐれた叡知を具えたスピリットによって定められた一定のワクがあり、それを勝手に越えてはならないのです。

 そのスピリットたちが地上経綸の全責任をあずかっているからです。そのスピリットの集団をあなた方がどう呼ぼうとかまいません。とにかく地上経綸の仕事において最終的な責任を負っている神庁の存在なのです。

私は時おり開かれる会議でその神庁の方々とお会い出来ることを無上の光栄に思っております。その会議で私がこれまでの成果を報告します。するとその方たちから、ここまではうまく行っているが、この点がいけない。だから次はこうしなさい、といった指図を受けるのです。 
 実はその神庁の上には別の神庁が存在し、さらにその上にも別の神庁が存在し、それらが連綿として無限の奥までつながっているのです。

神界というのはあなたがた人間が想像するよりはるかに広く深く組織された世界です。が地上経綸の仕事を実施するとなると、こうした小さな組織が必要となるのです。

 私自身はまだまだ未熟で、決して地上の一般的凡人から遠くかけ離れた存在ではありません。私にはあなたがたの悩みがよくわかります。私はこの仕事を通じて地上生活を長く味わってまいりました。

あなたがた(列席者)お一人お一人と深くつながった生活を送り、抱えておられる悩みや苦しみに深く係わりあってきました。が、振り返ってみれば、何一つ克服できなかったものがないこともわかります。

 私たちはひたすらに人類の向上の手助けをしてあげたいと願っています。私たちも含めて、これまでの人類が犯してきた過ちを二度と繰り返さないために、正しい霊的真理をお教えするためにやって来たのです。そこから正しい叡知を学び取り、内部に秘めた神性を開発するための一助としてほしい。

そうすれば地上生活がより自由でより豊かになり、同時に私たちの世界も、地上から送られてくる無知で何の備えも出来ていない厄介な未熟霊に悩まされることもなくなる。そう思って努力してまいりました。

 私はいつも言うのです。私たちの仕事に協力してくれる人は理性と判断力と自由意志とを放棄しないでいただきたいと。私たちの仕事は協調を主眼としているのです。決して独裁者的な態度を取りたくありません。ロボットのようには扱いたくないのです。

死の淵を隔てていても、友愛の精神で結ばれたいのです。その友愛精神のもとに霊的知識の普及に協力し合い、何も知らずに迷い続ける人々の肉体と心と霊に自由をもたらしてあげたいと願っているのです。


 語りかける霊がいかなる高級霊であっても、いかに偉大な霊であっても、その語る内容に反撥を感じ理性が納得しない時は、かまわず拒絶さなるがよろしい。人間には自由意志が与えられており、自分の責任において自由な選択が許されています。

私たちがあなたがたに代って生きてあげるわけにはまいりません。援助は致しましょう。指導もしてあげましょう。心の支えにもなってあげましょう。が、あなた方が為すべきことまで私たちが肩がわりしてあげるわけにはいかないのです。

 スピリットの中には自らの意志で地上救済の仕事を買って出る者がいます。またそうした仕事に携われる段階まで霊格が発達した者が神庁から申しつけられることもあります。私がその一人でした。私は自ら買って出た口ではないのです。が依頼された時は快く引き受けました。

 引き受けた当初、地上の状態はまさにお先まっ暗という感じでした。困難が山積しておりました。がそれも今では大部分が取り除かれました。まだまだ困難は残っておりますが、取り除かれたものに比べれば物の数ではありません。

 私たちの願いはあなた方に生き甲斐ある人生を送ってもらいたい───持てる知能と技能と天賦の才とを存分に発揮させてあげたい。そうすることが地上に生を享けた真の目的を成就することにつながり、死と共に始まる次の段階の生活に備えることにもなる。そう願っているのです。

 こちらでは霊性がすべてを決します。霊的自我こそ全てを律する実在なのです。そこでは仮面も見せかけも逃げ口上もごまかしもききません。すべてが知れてしまうのです。

 私に対する感謝は無用です。感謝は神に捧げるべきものです。私どもはその神の僕にすぎません。神の仕事を推進しているだけです。よろこびと楽しみを持ってこの仕事に携わってまいりました。もしも私の語ったことがあなたがたに何かの力となったとすれば、それは私が神の摂理を語っているからにほかなりません。


 あなたがたは、ついぞ、私の姿をご覧になりませんでした。この霊媒の口を使って語る声でしか私をご存知ないわけです。が信じて下さい。私も物事を感じ、知り、そして愛することの出来る能力を具えた実在の人間です。

こちらの世界こそ実在の世界であり、地上は実在の世界ではないのです。そのことは地上という惑星を離れるまでは理解できないことかも知れません。

 では最後に皆さんと共に、こうして死の淵を隔てた二つの世界の者が、幾多の障害をのり超えて、霊と霊、心と心で一体に結ばれる機会を得たことに対し、神に感謝の祈りを捧げましょう。

 神よ、忝(カタジケナ)くもあなたは私たちに御力の証を授け給い、私たちが睦み合い求め合って魂に宿れる御力を発揮することを得さしめ給いました。あなたを求めて数知れぬ御子らが無数の曲りくねった道をさ迷っております。

幸いにも御心を知り得た私たちは、切望する御子らにそれを知らしめんと努力いたしております。願わくはその志を佳しとされ、限りなき御手の存在を知らしめ給い、温かき御胸こそ魂の憩の場となることを知らしめ給わんことを。

 では神の御恵みの多からんことを。」                                            
シルバー・バーチ



"I am fully aware of the limits of what I can do in this way, but at the same time I am confident in my strength and abundance. I am not saying that I am great.

I myself always feel humble. It's really humble. For I myself am nothing more than a tool-the spirit of the divine world that sent me to this earth, the tool of a high-class spirit that bestows all energy and inspiration.

But I get all the help and get the job done to my heart's content. In that sense, I am confident.

I am completely insignificant by myself. However, even that boring existence can be said with confidence when the spirit group is backed up in this way. All you have to do is rest assured that the ghost group will instruct you.

It is a group of spirits full of power and dignity. It is a brilliant being that has risen far higher in the evolutionary path. It is a truly spiritual spirit that guides the evolution of humanity as a whole.

I can't afford to go out. You can talk up to this point, but you shouldn't talk after that, and you'll be instructed that you shouldn't say that now, or that you can talk now.

There is a decent pattern in our work, and that pattern must not be broken. Don't mean that you have a promise to go with that pattern.

There is a certain excitement defined by a spirit with wisdom that is superior to me, and it must not be exceeded without permission.

This is because those spirits take full responsibility for ground economics. It doesn't matter how you call that group of spirits. Anyway, it is the existence of the shrine that has the ultimate responsibility in the work of ground economics.

I am extremely honored to meet the people of the shrine at the occasional meetings. At that meeting I will report on my achievements so far. Then, from those people, it has been successful so far, but this point is not good. That's why I get instructions to do this next time.
Actually, there is another shrine above that shrine, and there is another shrine above it, and they are connected to the infinite depth as continuous cotton.

The divine world is a much wider and deeper organized world than you can imagine. When it comes to performing ground-based work, these small organizations are needed.

I myself am still immature, and I am by no means far from the general ordinary people on earth. I understand your worries. I have enjoyed life on earth for a long time through this work.

I have lived a life that is deeply connected to each of you (the attendees) and have been deeply involved in the worries and sufferings that you have. However, looking back, we can see that there is nothing that could not be overcome.

We sincerely hope to help improve humanity. We have come to teach the correct spiritual truth so that we will never repeat the mistakes that humankind has made so far. I want you to learn the correct wisdom from it and help develop the divinity hidden inside.

That way, life on earth will be freer and richer, and at the same time our world will not be plagued by the ignorant, unprepared and troublesome immature spirits that come from the earth. I have made an effort with that in mind.

I always say. Those who cooperate with our work should not give up reason, judgment and free will. Our work focuses on cooperation. I never want to be a dictator. I don't want to treat it like a robot.

I want to be united in the spirit of fraternity, even if the edge of death is separated. In that spirit of fraternity, we hope to cooperate in the dissemination of spiritual knowledge and bring freedom to the bodies, minds and spirits of those who continue to get lost without knowing anything.

No matter what kind of high-class spirit or great spirit you speak to, if you feel repulsion from what you say and you are not satisfied with your reason, you may reject it. Humans are given free will and are allowed free choice at their own risk.

We cannot live for you. I will help you. I will also give you guidance. Let's support your heart. But we can't do what you need to do.

Some spirits are willing to buy ground relief jobs. In addition, the shrine may request a person whose spirituality has developed to the stage of engaging in such work. I was one of them. I'm not the one I bought myself. I was willing to accept it when I was asked.

When I first accepted it, the condition on the ground was just dark. There were a lot of difficulties. But that too has now been largely removed. There are still some difficulties, but it is not as many as the ones that have been removed.

Our wish is to have you live a worthwhile life ─── I want you to fully demonstrate your intelligence, skills and natural talents. Doing so will lead to the fulfillment of the true purpose of life on earth, and will prepare for the next stage of life that begins with death. I hope so.

Here, spirituality determines everything. The spiritual ego is the reality that governs everything. There is no mask, no pretense, no escape, no cheating. Everything is known.

Thank you for me is useless. Gratitude is something to give to God. We are just servants of that god. It just promotes the work of God. I have been involved in this work with joy and fun. If what I say has helped you, it is because I am speaking God's providence.

You didn't see me at all. I only know me with the voice that speaks with the mouth of this medium. Please believe me. I am also a real person with the ability to feel, know, and love things.

This world is the real world, and the earth is not the real world. That may not be understandable until you leave the planet Earth.

Finally, with you, to God, the people of the two worlds who separated the abyss of death had the opportunity to overcome many obstacles and be united in spirit and spirit, heart and heart. Let's pray for gratitude.

God, you have given us a testimony of your power, and have given us the power to live in your soul by seeking each other. In search of you, countless children are lost in countless winding paths.

Fortunately, we have learned the will and are working hard to inform the coveted children of it. Hopefully, that aspiration will be appreciated, and that the existence of the endless hand will be known, and that the warm chest will be a place of relaxation for the soul.

Then, many things of God's grace. ” 
Silver birch

No comments:

Post a Comment