Sunday, December 17, 2017

シアトルの冬 日本に住むハスキーさんたち




今年も余す所2週間ほどとなりまして、何かと慌しいですね。

最近ちょっと目につくお話なのですけれど、日本ではハスキー犬がポピュラーで多くの人が飼っているのですね。何年か前は或いは何十年か前にはラブラドール レトリバーが人気であると聞きました。

それで今、日本で人気と言われるハスキーさんなのですけれど、You tubeなぞで目にするのですけれど,日本の家屋に家族と同居しているのですね。同居人には悪いけれど、日本の家屋とハスキーさん。これは似合いませんよね。

我が家族はハスキーさんが大好きで、道を挟んだ向かい側に ”ココ” と呼ばれるハスキーの女の子が住んでいて、彼女の家人が忙しいので時々自分一人で散歩に出ていたのですが,我が家の隣のロシアさんの鶏をかじってしまったので、一人歩きはできなくなってしまい、我が家にも尋ねてこなくなりました。

我が家はラブラドール レトリバーを以前飼っていたのですけれど、お互い性格が随分と違いますね。ハスキー犬はとても用心深くて、知らない人には近付いてこないのではないですか? 「キャンデーあげるよ」と言っても乗ってきませんよ。その割にはこの上なく物見高いのですよね。あるいはこの娘が特別訓練されているのかもしれませんけれど。とにかく我が家では ”ココ チャン” が尋ねて来てくれると、あれやこれやともてなして、息子は遊び相手になろうとして、ボールを投げて 「とってきてご覧」と、レトリバーにしたように投げたりしたのですけれど,「何の話?」って乗ってこないのです。

それでは追いかけっこはどうだろうかと試みると、乗ってきたのです。1エーカー程の我が家の丘を上りそして下り、 疲れること無く、追いかけっこを止めることは無く、ついに息子が参ってしまいました。

ハスキーさんたちは実に活発で沢山の運動量を必要とします。そんなことでハスキー好きの我が家でさえ彼らと暮らすのは躊躇してしまうのです。この様な私たちから見れば、日本の小さな家や敷地で暮らすハスキーさんやレトリバーさん達を気の毒に思います。

Image result
Pomeranian is happy even small
area
ポメラニアンこの子たちは小さな所でもハッピーですよ。


This year  is about 2 weeks away from now.
Some story about Husky dog. I hard, in Japan Husky dogs are popular. A few years ago I heard that Labrador retriever is popular.
 I know on You tube,  many Huskies live in  Japanese family.  but  Japanese house and Husky. This does not fit so much.
Our family love Husky, a husky girl called "Coco" lives cross the street, her family is busy, so sometimes she took for a walk by herself . she came to visit us some time  but one day she gnawed the Russian family's chicken in our next door, so she could not allow to take a walk alone that we do not see her.
We had previously owned Labrador retriever, but personality is quite different between Husky. Husky dogs are very cautious,  she do not come close to people who do not know. Even if I say "I will give you candy", she will not get on. But she  is quite fascinating. Or this daughter may be specially trained. Anyway, once "Koko chan" came to visit us, we are so happy. so my son threw the ball trying to play together  as retriever but she did not get with playing ball "what's the matter?" she says.
Then, he found  she loves to run together. She never stopped running together with son going up and going down the hill in our big back yard, my son got tired.
Husky are very active and need a lot of momentum.  So even husky loving family, we are hesitant to live with them. Need a lots of hard work. So I feel sorry for Husky living in a small Japanese house and Retriever also.


2 comments:

  1. ハスキー犬と言えば、犬ぞりを思い起こします。
    雄大な自然の中を駆け回っている姿を想います。
    確かに、最近、ハスキー犬をよく見かけます。
    何とも違和感がありましたが、最近ではお国柄に
    合わせて、ハスキーさんたちのほうが、
    馴らされたのか、大人しく、人懐こく、見えます。
    人はほしいものをすぐにそばに置きたがるのですね。
    似合ったところにいさせてあげたいものです。

    ReplyDelete
  2. ”人は欲しいものをすぐにそばに置きたがるのですね。”
    相手の身になって考えないのですよね。

    ReplyDelete