Tuesday, January 29, 2019

シアトルの冬 バシリー猫の行方


Image result for 黒猫


’’このほどイギリスで10年間行方不明になっていた猫と再会した飼い主が、その猫が自宅からほんのわずかな距離で飼われていたことにショックを受けている。『BBC News』『Metro』などが伝えた。

リリーはある日、自宅から出て行ったのを最後に姿を消した。その少し前にもリリーは2週間ほど家を空けたことがあったが戻ってきたことから、アレックスさんは2度目にリリーがいなくなってもすぐにはパニックにならなかった。しかし数日が過ぎてもリリーは戻ってくることはなく、アレックスさんは村中にポスターを貼り、近隣住民らにリリーのことを尋ねたり、Facebookに投稿し、動物病院にも問い合わせをした。だがリリーの行方は掴めず、車に轢かれて死んだのではと思うようになった。’’

『BBC News 2019年1月23日付「Cat missing for 10 years ‘taken in by neighbour’」


                 ー*ー*ー

この様な記事がBBC Newsに掲載されたようです。

我が家の行方不明のバシリー猫さんの近状とよく似ています。

我が家の猫さんも昨年のサンクスギビングの頃に姿を消し,未だに行方不明になっています。

バシリー猫さんは Thanksgiving と Christmas の頃には毎年姿をくらましたものでした。昨年も同じくでしたので、気にもしていなかったのがついに気になるほどに長いになってしまいました。

その頃娘夫妻がアイルランドから尋ねてきていたので、皆で本格的に猫さん探しが始まりました。

裏山を降りてくるボブキャットを目撃したのもその頃で、気がかりでした。

家族の者たちが手分けをして近隣を尋ねたのでしたけれど、手がかりはなく、それどころかボブキャットも目撃したし、熊が車道を横切って行った後ろ姿も見たと証言する隣人もおりました。

市庁舎の猫課にも行き、もうこれでお終いとなるまで捜索し、諦めざるを得なくなっておりました。

ところが今年に入ったある日、裏山を降りてくるクロネコさんを見かけたのでしたが、バシリー猫さんの兄弟とかと言われているホームレス風の猫さんでした。

更に数日前には, ホームレス風の猫さんとは違うクロネコが裏山を降りてきました。これぞバシリー猫さんではないかと、親父さんと「バシリー!バシリー!」と叫んだのでしたけれど, その猫さんは逃げて行ってしまいました。

その数日後に、この新聞記事を見たのでした。

そして私たちの確信は強まりました。あの猫さんはバシリーに違いない。たぶんどこかの親切な家にホームレス風の猫さんと一緒に住んで、幸せにしているのではないかと思うようになりました。

お隣の娘さんは「あんたが家に入れてあげなかったから、家出してしまったのよ。」と
お母さんに小言を言われ、我が家の親父さんはバシリーが欲しがっていた餌を買ってやらなかったからだと悔いています。

私たちには色々の思いがありながら、この新聞記事は私たちを安心させてくれました。
バシリーさんは無事に生活している。


'' The owner who met with a cat who had been missing for ten years in the UK who is shocked that the cat was kept at just a short distance from his home. "BBC News" "Metro" etc. reported.
Lilly disappeared one day she went out from her house. Some time Lilly had left home for about two weeks, but she came back after while, Mr. Alex did not panic immediately after Lily had gone a second time. But after several days Lily will not come back, Alex stuck a poster in the village, asked around the neighbor about Lily, posted it on Facebook, and also asked the animal hospital. But she could not fine Lily, so she thought that her cat was killed by a car . ''
"BBC News" January 23, 2019 "Cat missing for 10 years 'taken in by neighbour'"

********

Such an article in BBC News.
The news similer like our missing Basilie cat.
Our cat also disappeared when it was Thanksgiving time in last year and is still missing.
He was disappeared every year around Thanksgiving and Christmas. It was happened last year also, so we did not mind for few days missing but finally it was became long enough to be worried.
At that time our daughter and her husband were visiting from Ireland, so we were looking for cats in earnest.
We were worried about that time we saw Bobcat coming down the backyard hill .
We went around the neighborhood asking about missing black cat, but there was no information, in fact some neighbor saw not only Bobcat but also a bear crossed the street.
We also went to the cat department of the city hall, we searched for cat whatever we could.
However, one day beginning of this year, I saw a black cat coming down from the hill, but it was a homeless cat, said to be Bassily cat's brother.
Again a few days ago, a black cat difference from a homeless cat coming down from the hill. I called out this cat was looked like Bassiri cat, "Bashirie! Basilie!" with my husband, but that cat was ran away.
A few days later, I saw this newspaper.
So we are sure. That cat must be Basilie who lived with a homeless cat in some of kind people.
The neighbor's mama said to daughter, "Because you did not invite him lets in house when he asked you, So he ran away from us."
My husband who is sorry to Basilie also, because he made mistake to buy Basilie's food
that was not Basilies favorite.
Anyway this news make us happy because Bailie is alive. We believe so.







1 comment:

  1. ハラハラしながら読みましたよ。
    そんなことがあったなんて....
    そのニュースのように、どこかの優しい家族の一員になってくれて
    いますように(^ ^)♡
    外に出て自由に暮らして欲しい反面、外にはいろいろと危ないことも
    ありますね。無事を祈ります。

    ReplyDelete